Sukobi u komunikacijskim odnosima između učenika i učitelja
Naziv | Sukobi u komunikacijskim odnosima između učenika i učitelja |
Vrsta publikacije | Journal Article |
Godina izdanja | 2017 |
Autori | Skelac, M. |
Časopis | Život i škola |
Godište | 63 |
Broj | 2 |
Početna stranica | 49 |
Označavanje stranica | 49-58 |
Datum objavljivanja | 12/2017 |
Vrsta rada | Pregledni rad |
ISSN | 1849-0972 |
Ključne riječi | komunikacija, nastavni sadržaj, odnos, školska klima, sukob |
Abstract | Sukobi u komunikaciji među učenicima i učiteljima posljednjih godina sve su češći te se sve više stručnjaka različitih profila bavi istraživanjem obrazovne prakse. Brojni su razlozi zašto dolazi do sukoba u školi, a među njima su i sukobi koji proizlaze iz loše komunikacije, a koji utječu na motivaciju učenika i na njihov odnos prema svladavanju školskih zadataka. Specifičnost odgojno-obrazovnog rada zasniva se na kvaliteti uspostavljenog odnosa između učitelja i učenika te učenika i učenika. Cilj je istraživanja bio ispitati učitelje i učenike razredne nastave o percepciji odnosa učenika i učitelja, nastavnoj komunikaciji i odnosima među učenicima. Podatci upućuju na ostvarenu komunikaciju koja podržava odnose među učenicima četvrtih razreda i učiteljima te obje skupine sudionika uočavaju da učitelji znaju kako riješiti sukobe. Doživljaj učenika povezan je s nešto više negativnih procjena odnosa prema nastavnoj komunikaciji, što upućuje na zaključak da učenici zahtijevaju poticajnije metode učenja i više izvora znanja u nastavi. Ta njihova potreba može se odraziti na odnose te dovesti do sukoba u komunikaciji učenik-učitelj i utjecati na nastavnu komunikaciju. Prema rezultatima istraživanja odnosa učenik-učenik obje skupine sudionika navode da prevladavaju pozitivni odnosi među učenicima te da se učenici trude samostalno riješiti međusobne sukobe. U istraživanju je sudjelovalo 396 učenika četvrtih razreda i 158 učitelja iz osnovnih škola Osječko-baranjske, Požeško-slavonske i Virovitičko-podravske županije. |
URL | https://hrcak.srce.hr/195150 |
Oznaka recenzije | Refereed |