Integracijske mogućnosti slikovnice u nastavi materinskoga jezika

NazivIntegracijske mogućnosti slikovnice u nastavi materinskoga jezika
Vrsta publikacijeJournal Article
Godina izdanja2011
AutoriLazzarich, M.
ČasopisŽivot i škola
Godište57
Broj2
Početna stranica61
Označavanje stranica61-81
Datum objavljivanja12/2011
Vrsta radaIzvorni znanstveni članak
ISSN0044-4855
Other NumbersUDK 37
Ključne riječikomunikacijske kompetencije, korelacijsko-integracijski pristup, literarna komunikacija, Ljubica Kolarić-Dumić, slikovnica
Abstract

Riječka spisateljica Ljubica Kolarić-Dumić ponudila je u svojoj slikovnici Ja se
mraka ne bojim osebujan pokušaj prevladavanja straha i nemoći. Potaknut primjerenim
estetskim dosegom i humanom porukom netipične stihovane uspavanke, autor teksta
propituje mogućnost njezine uporabe u nastavi početnoga čitanja i pisanja u nižim razredima
osnovne škole, posebice u okviru interpretativnoga sustava lektire. Uz predstavljanje
stvaralaštva Ljubice Kolarić-Dumić, u teorijskom se dijelu raspravlja o problemu čitanja i
literarnoj komunikaciji u nastavi, a u empirijskom su dijelu prikazane konceptualne osnove
istraživanja učeničke recepcije slikovnice Ja se mraka ne bojim. Istraživanje je provedeno u
sedam županija – 9 gradskih i 7 prigradskih osnovnih škola, na uzorku od 986 učenika
razredne nastave. Dobiveni rezultati pokazuju kako priča djeluje poticajno i daju smjernice za
prevladavanje neugodnih iskustava. Slikovnica poetskoga tipa Ljubice Kolarić-Dumić nadaje
se kao poticajan lingvometodički predložak ne samo u funkciji razvoja rane pismenosti već i
estetskoga sazrijevanja malih čitatelja.

URLhttp://hrcak.srce.hr/file/114741
Oznaka recenzijeRefereed